Wanhan Raahen brändityö käynnistyy

Raahen kulttuurihistoriallisesti arvokas puukaupunkialue Wanha Raahe on yksi Raahen seudun matkailun vetonauloista. Nyt käynnistymässä on brändityöprojekti, jonka tavoitteena on luoda alueelle vahva ja tunnistettava matkailubrändi.

Visit Raahen johdolla toteutettava työ perustuu vuonna 2020 laadittuun Wanhan Raahen kehittämissuunnitelmaan ja on osa Älykäs ja uudistava matkailu Oulun seudulla (STORe) -hankkeen toimenpiteitä. Lisäksi brändityö tukee vuoden vaihteessa valmistuneiden Raahen seudun matkailun Masterplanin ja Raahen seudun elinvoimastrategian tavoitteita.

Brändityön tarkoituksena on edistää Raahen seudun ja Wanhan Raahen kehittymistä kiinnostavaksi matkailukohteeksi ja erottautumista muista vastaavanlaisista historiallisista matkailukohteista. Alueen markkinointia ja viestintää kehitetään yhtenäiseksi ja houkuttelevaksi niin kotimaiselle kuin kansainväliselle yleisölle. Brändityön lopputuloksena syntyy viestintäsuunnitelma eli brändikäsikirja sekä graafinen ilme Wanhalle Raahelle logon ja tunnuskuvan kera.

”Haluamme luoda brändin, joka vahvistaa Wanhan Raahen vetovoimaa ja elinvoimaisuutta sekä tukee alueen kestävästi kasvavaa matkailua. Samalla tavoitteena on lisätä paikallisylpeyttä ja tuoda esiin vierailijoille puukaupungin ainutlaatuinen historia ja tunnelma”, kertoo matkailupäällikkö Terhi Eteläinen Visit Raahesta.

Brändityöhön ovat kaikki tervetulleita osallistumaan ja vaikuttamaan

Visit Raahen tavoitteena on kutsua laaja joukko Wanhan Raahen sidosryhmiä osallistumaan ja vaikuttamaan brändin muodostumiseen. Brändityössä halutaan huomioida niin alueen asukkaiden, yrittäjien ja muiden toimijoiden kuin matkailijoiden näkemykset. Mukaan projektiin on mahdollista päästä esimerkiksi vastaamalla brändikyselyyn 13.4. mennessä sekä osallistumalla 6. toukokuuta Raahessa järjestettävään avoimeen työpajaan. Brändityöhön osallistujat pääsevät kertomaan, mitä Wanha Raahe kullekin merkitsee, miltä se näyttää, tuoksuu ja tuntuu sekä millaisia mielikuvia ja kokemuksia se herättää.

Brändityön toteutuksessa on mukana lappilainen visuaaliseen tarinankerrontaan erikoistunut mainostoimisto Kota Collective, jolla on vahvaa kokemusta suomalaisten matkailukeskusten markkinoinnista ja brändityöstä. Lisäksi asiantuntija-apua antamassa on matkailun asiantuntijatalo FlowHouse, joka toimi Visit Raahen kumppanina Raahen seudun matkailun Masterplan -työssä.

”Olemme innoissamme päästessämme rakentamaan Wanhan Raahen brändiä yhdessä rautaisten ammattilaisten sekä alueen asukkaiden ja toimijoiden kanssa. Tavoitteena on, että syksyyn mennessä meillä on houkutteleva Wanha Raahe -brändi, jolla voimme tehdä aluetta tunnetuksi sekä kotimaassa että kansainvälisesti ja jonka voimme kaikki kokea omaksemme”, summaa STORe-hankkeen ja Wanhan Raahen brändityön projektipäällikkö Johanna Rautio Visit Raahen tiimin odotuksia.

Wanhan Raahen brändityön etenemistä voi seurata Visit Raahen verkkosivujen kautta. Myös linkki brändikyselyyn löytyy sivustolta.

Lisätietoja

Johanna Rautio, projektipäällikkö
puh. 040 130 8130
johanna.rautio [at] raahe.fi
Visit Raahe, Raahen seudun kehitys

Kesäinen Pekkatori Wanhassa Raahessa auringonpaisteessa ja keskellä Pekka-patsas kukkaistutusten ympäröimänä.

Uutishuone

Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien paikallisyhdistys Siikajoen Yrittäjät on mukana finaalissa Vuoden 2020 parhaat paikallisyhdistykset 100-200 jäsenyrittäjän sarjassa. Vuoropuhelua,...
Asetusmuutos on voimassa 31.12.2020 alkaen ja koskee tämän jälkeen jätettyjä hakemuksia. Tuen hakuaika jatkuu kesäkuulle 2021 saakka Tuen alarajaa on laskettu ja ylärajaa nostettu. Uusien ehtojen...
Tapahtuma on avoinna 18.-31.1.2021 välisenä aikana ja tarjolla on satoja työ- ja koulutuspaikkoja. Näytteilleasettajat esittäytyvät Nastanetti-sivustolla Työ- ja koulutuspaikkoihin pääsee tutustumaan...
Kolme viikkoa sitten avautunut haku kustannustuen toiselle kierrokselle on saanut yritykset liikkeelle. Valtiokonttoriin saapuneiden hakemusten määrä on nyt suurempi kuin ensimmäisellä kierroksella...
Hakemukset on käsitelty ja kolmannes projekteista on jo päättynyt. Rahoitusta myönnettiin kaikkiaan 20 164 projektille, eniten kaupan alalle, teollisuuteen sekä matkailu- ja ravintola-alalle....
Yrityksen toiminnan kehittäminen on jatkuvaa toimintaa Lean-ajattelun mukaisella kehittämisellä toimintaprosessien osia voidaan tunnistaa ja järkevöittää, mikä poistaa prosesseista tuottamattomia...
Jokaisen yrityksen takana on henkilö, ihminen, joka on päätynyt, ajautunut, päässyt, halunnut tai vahingossa joutunut yrittäjäksi. Muitakin tapoja varmasti löytyy, mutta kun tauti yrittäjyyteen iskee...
Jos yrityksesi tuottavuuden ja toimijoiden työkyvyn saralta löytyy parannettavaa, niin miksipä et laittaisi asioita kuntoon! Ja täysin ilmaiseksi. Uudet ryhmät alkavat tammikuun 2021 lopussa Mytty...