Yrityksen kasvu ja kehitys lähtevät selkeistä tavoitteista

Yrityksen kestävä kasvu -työpajasarjan toinen osa, "Tavoitteiden ja kasvustrategian kirkastus", keräsi yhteen yrittäjiä ja liiketoiminnan kehittäjiä Raahen seudulta. Yrittäjät pureutuivat intensiivisesti oman liiketoimintansa kehittämiseen ja sparrasivat omia strategioitaan yhdessä asiantuntijoiden ja toisten yrittäjien kanssa.

Visio, missio ja tavoitteet eivät ole vain abstrakteja käsitteitä, jotka jätetään pöytälaatikkoon pölyttymään. Päinvastoin näiden tehtävä on ohjata jokapäiväistä toimintaa ja tulevia päätöksiä yrityksessä. Kun ne ovat selkeitä ja yksinkertaisia, niihin on helpompi sitoutua ja niitä on mahdollista hyödyntää käytännön tasolla.

Työpajassa osallistujat tutustuivat muun muassa Blue Ocean -strategiaan, joka pyrkii luomaan uutta markkinatilaa perinteisen kilpailun sijaan. Työkalun avulla yrittäjät oppivat tunnistamaan markkinoiden rajoitteita ja etsimään uusia asiakasryhmiä, joiden tarpeita ei vielä ole täytetty. Lisäksi työkaluina käytettiin Ansoffin matriisia ja muita käytännönläheisiä menetelmiä kasvustrategian rakentamisessa.

Tavoitteiden laadinnan tärkeys korostui työpajassa. Tarkasti määritellyt selkeät, mitattavat ja saavutettavat tavoitteet antavat yritykselle suunnan, johon koko organisaatio voi sitoutua.

Palautteissa yrittäjät kiittelivät työpajan konkreettisuutta ja hyödyllisyyttä:

Keskustelu oli todella avartavaa, sain uusia näkökulmia strategiaan ja mahdollisesti muokkaamme sitä tämän työpajan pohjalta.

Seuraava osa Yrityksen kestävä kasvu -työpajasarjaa järjestetään 6.11.2024 ja teemana on Kasvua vahvalla toimintasuunnitelmalla. Tavoitteena on muuttaa strategia konkreettisiksi toimenpiteiksi, jotta yritykset voivat saavuttaa tavoitteensa suunnitelmallisesti ja hallitusti.

Ilmoittautuminen on auki seuraavaan työpajaan – varmista paikkasi ja tule kehittämään yrityksesi kasvun suuntaa!

Osallistujia koulutustilassa kuuntelemassa asiantuntijaa.

Uutishuone

Menivätkö Viexpon järjestämät markkinakatsaukset Norjasta, Ruotsista, Saksasta ja Tanskasta ohi? Markkinanäkymät tallenteina YouTubessa Viexpon touko-kesäkuun aikana järjestämät tilaisuudet eri...
Raahen seudun yhteiseksi kauppapaikaksi perustettu Raaseli-verkkokauppa on avattu myös kauppaa käyville yhdistyksille. Lahjakortit, mainostaminen ja paikalliset verkkokaupat yhteiselle alustalle...
Hallituksen esittämässä kustannustuessa yläraja on puoli miljoonaa euroa yritystä kohden ja tuki osoitetaan eniten koronaepidemiasta kärsineille toimialoille. Poikkeusmenettelyn kautta myös...
Työttömyysetuuden suojaosaa korotetaan 500 euroon ja liikkuvuusavustuksen matka-aikaa lyhennetään väliaikaisesti. Hallitus esittää yrittäjän työttömyysturvaan ja lomautusta koskeviin...
Oletko miettinyt yrityksesi jatkosuunnitelmia? Vastaamalla kyselyyn varmistat, että omistajanvaihdoksesi tulee menemään onnistuneesti maaliin. Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät kaipaa tietoa...
Sustainable Travel Finland -merkin saaneet yritykset ja alueet saavat käyttöönsä jatkuvan kehittämisen mallin, matkailun kestävään kehitykseen liittyvää uusinta tietoa sekä markkinointitukea ja...
Kustannustuen lakiesitys etenee ja se on tarkoitus antaa eduskunnalle 4.6.2020. Kustannustuella vahvistetaan yritysten maksuvalmiutta sekä pyritään pienentämään konkurssiuhan alle...
Päivitetty 5.6. (tuki on nyt haettavissa, lisätty viimeiset hakupäivät sekä linkit TEM:in uusimpaan tiedotteeseen ja KEHA:n tarkistuspalveluun kuuluuko yritys joukkomaksatuksen piiriin)...