Yrityksen kasvu ja kehitys lähtevät selkeistä tavoitteista

Yrityksen kestävä kasvu -työpajasarjan toinen osa, "Tavoitteiden ja kasvustrategian kirkastus", keräsi yhteen yrittäjiä ja liiketoiminnan kehittäjiä Raahen seudulta. Yrittäjät pureutuivat intensiivisesti oman liiketoimintansa kehittämiseen ja sparrasivat omia strategioitaan yhdessä asiantuntijoiden ja toisten yrittäjien kanssa.

Visio, missio ja tavoitteet eivät ole vain abstrakteja käsitteitä, jotka jätetään pöytälaatikkoon pölyttymään. Päinvastoin näiden tehtävä on ohjata jokapäiväistä toimintaa ja tulevia päätöksiä yrityksessä. Kun ne ovat selkeitä ja yksinkertaisia, niihin on helpompi sitoutua ja niitä on mahdollista hyödyntää käytännön tasolla.

Työpajassa osallistujat tutustuivat muun muassa Blue Ocean -strategiaan, joka pyrkii luomaan uutta markkinatilaa perinteisen kilpailun sijaan. Työkalun avulla yrittäjät oppivat tunnistamaan markkinoiden rajoitteita ja etsimään uusia asiakasryhmiä, joiden tarpeita ei vielä ole täytetty. Lisäksi työkaluina käytettiin Ansoffin matriisia ja muita käytännönläheisiä menetelmiä kasvustrategian rakentamisessa.

Tavoitteiden laadinnan tärkeys korostui työpajassa. Tarkasti määritellyt selkeät, mitattavat ja saavutettavat tavoitteet antavat yritykselle suunnan, johon koko organisaatio voi sitoutua.

Palautteissa yrittäjät kiittelivät työpajan konkreettisuutta ja hyödyllisyyttä:

Keskustelu oli todella avartavaa, sain uusia näkökulmia strategiaan ja mahdollisesti muokkaamme sitä tämän työpajan pohjalta.

Seuraava osa Yrityksen kestävä kasvu -työpajasarjaa järjestetään 6.11.2024 ja teemana on Kasvua vahvalla toimintasuunnitelmalla. Tavoitteena on muuttaa strategia konkreettisiksi toimenpiteiksi, jotta yritykset voivat saavuttaa tavoitteensa suunnitelmallisesti ja hallitusti.

Ilmoittautuminen on auki seuraavaan työpajaan – varmista paikkasi ja tule kehittämään yrityksesi kasvun suuntaa!

Osallistujia koulutustilassa kuuntelemassa asiantuntijaa.

Uutishuone

100 syytä matkailla Suomessa -kampanja laajenee. Erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten näkyvyyttä halutaan lisätä ja saada matkailukausi jatkumaan pidemmälle syksyyn. Lisärahoituksella...
Soitamme satoihin yrityksiin elo-syyskuussa jo 22. yritysbarometrin tiimoilta – käytäthän hetken aikaasi vastaamiseen. Mitä yrityksille kuuluu? Puhelinhaastatteluna vuosittain toteutettavan...
Valtio tukee koronasta kärsineitä yrityksiä uudella kustannustuella, jonka piirissä on 368 toimialaa. Tukea voivat saada myös liiketoimintaa harjoittavat yhdistykset ja säätiöt. Kustannustuki haetaan...
Tiedot yritysten edunsaajista on ilmoitettava kaupparekisteriin 1.7.2020 mennessä. Kaupparekisteri-ilmoitus on pakollinen Useimpien yritysten täytyy tehdä kaupparekisteri-ilmoitus ns....
Matkailijan palveluja Raahessa, Siikajoella ja Pyhäjoella kootaan yhteisen Visit Raahe -katon alle. Seudun matkailullinen vahvuus löytyy mm. monipuolisesta ja ainutlaatuisesta luonnosta, vanhasta...
Teollisuuden kulkutieratkaisuiden suunnitteluun ja valmistukseen erikoistunut raahelainen perheyritys R-taso Oy on kartoittanut tuotantonsa hiilijalanjäljen, josta leijonanosan 93 % muodostaa...
Raahen seudun kehitys toivottaa leppoisaa ja aurinkoista juhannusta! Henkilöstö lomailee vaihtelevasti Päivitämme loma-ajat henkilöstön yhteystietoihin juhannuksen jälkeisellä viikolla. Teemme...
Lähetämme kaikille seutukunnan yrityksille kesä-heinäkuun taitteessa kirjeen, johon on koottu tiivis paketti koronatuista ja palveluistamme sekä kuntien yhteyshenkilöiden tiedot. Kaikkia seudun...