Wanhan Raahen brändityö käynnistyy

Raahen kulttuurihistoriallisesti arvokas puukaupunkialue Wanha Raahe on yksi Raahen seudun matkailun vetonauloista. Nyt käynnistymässä on brändityöprojekti, jonka tavoitteena on luoda alueelle vahva ja tunnistettava matkailubrändi.

Visit Raahen johdolla toteutettava työ perustuu vuonna 2020 laadittuun Wanhan Raahen kehittämissuunnitelmaan ja on osa Älykäs ja uudistava matkailu Oulun seudulla (STORe) -hankkeen toimenpiteitä. Lisäksi brändityö tukee vuoden vaihteessa valmistuneiden Raahen seudun matkailun Masterplanin ja Raahen seudun elinvoimastrategian tavoitteita.

Brändityön tarkoituksena on edistää Raahen seudun ja Wanhan Raahen kehittymistä kiinnostavaksi matkailukohteeksi ja erottautumista muista vastaavanlaisista historiallisista matkailukohteista. Alueen markkinointia ja viestintää kehitetään yhtenäiseksi ja houkuttelevaksi niin kotimaiselle kuin kansainväliselle yleisölle. Brändityön lopputuloksena syntyy viestintäsuunnitelma eli brändikäsikirja sekä graafinen ilme Wanhalle Raahelle logon ja tunnuskuvan kera.

”Haluamme luoda brändin, joka vahvistaa Wanhan Raahen vetovoimaa ja elinvoimaisuutta sekä tukee alueen kestävästi kasvavaa matkailua. Samalla tavoitteena on lisätä paikallisylpeyttä ja tuoda esiin vierailijoille puukaupungin ainutlaatuinen historia ja tunnelma”, kertoo matkailupäällikkö Terhi Eteläinen Visit Raahesta.

Brändityöhön ovat kaikki tervetulleita osallistumaan ja vaikuttamaan

Visit Raahen tavoitteena on kutsua laaja joukko Wanhan Raahen sidosryhmiä osallistumaan ja vaikuttamaan brändin muodostumiseen. Brändityössä halutaan huomioida niin alueen asukkaiden, yrittäjien ja muiden toimijoiden kuin matkailijoiden näkemykset. Mukaan projektiin on mahdollista päästä esimerkiksi vastaamalla brändikyselyyn 13.4. mennessä sekä osallistumalla 6. toukokuuta Raahessa järjestettävään avoimeen työpajaan. Brändityöhön osallistujat pääsevät kertomaan, mitä Wanha Raahe kullekin merkitsee, miltä se näyttää, tuoksuu ja tuntuu sekä millaisia mielikuvia ja kokemuksia se herättää.

Brändityön toteutuksessa on mukana lappilainen visuaaliseen tarinankerrontaan erikoistunut mainostoimisto Kota Collective, jolla on vahvaa kokemusta suomalaisten matkailukeskusten markkinoinnista ja brändityöstä. Lisäksi asiantuntija-apua antamassa on matkailun asiantuntijatalo FlowHouse, joka toimi Visit Raahen kumppanina Raahen seudun matkailun Masterplan -työssä.

”Olemme innoissamme päästessämme rakentamaan Wanhan Raahen brändiä yhdessä rautaisten ammattilaisten sekä alueen asukkaiden ja toimijoiden kanssa. Tavoitteena on, että syksyyn mennessä meillä on houkutteleva Wanha Raahe -brändi, jolla voimme tehdä aluetta tunnetuksi sekä kotimaassa että kansainvälisesti ja jonka voimme kaikki kokea omaksemme”, summaa STORe-hankkeen ja Wanhan Raahen brändityön projektipäällikkö Johanna Rautio Visit Raahen tiimin odotuksia.

Wanhan Raahen brändityön etenemistä voi seurata Visit Raahen verkkosivujen kautta. Myös linkki brändikyselyyn löytyy sivustolta.

Lisätietoja

Johanna Rautio, projektipäällikkö
puh. 040 130 8130
johanna.rautio [at] raahe.fi
Visit Raahe, Raahen seudun kehitys

Kesäinen Pekkatori Wanhassa Raahessa auringonpaisteessa ja keskellä Pekka-patsas kukkaistutusten ympäröimänä.

Uutishuone

Rahoituksen saivat Yrityssalo Oy ja kaksi Koulutuskeskus Brahen hanketta. Rahoituksella tuetaan osaamista kansainvälisissä rekrytoinneissa, yritysten rekrytointivalmiuksia sekä...
Tervetuloa vastaamaan kyselyyn, jonka avulla selvitetään Raahen seudun työantajien uusien työntekijöiden tarvetta ja nykyisen henkilöstön lisäkoulutustarpeita. Kyselyn toteuttaa Kajaanin...
Kansallisen vetyverkoston ohjausryhmä kokoontui torstaina 11.11.2021 Vaasassa ensimmäiseen kokoukseensa. Verkoston päämääriä ovat vetytalouteen liittyvän osaamisen kasvattaminen, pk-yritysten...
Vuoden 2021 palkittujen yrittäjien videoesittelyt ja listaus aiempien vuosien voittajista löytyvät Yrittäjien Hall of Fame -sivulta. Raahe: Virpi ja Risto Ojaniemi, Motori Oy Siikajoki: Petri ja...
Oletko koskaan miettinyt, mikä on yrityksesi tämän päivän hinta? Tai mistä maksat yritystä ostaessasi? Maksuttomissa tilaisuuksissa pääset kuulemaan suoraan asiantuntijoilta, mistä yrityksen...
Hallitus esittää muutoksia yritysten määräaikaisesta kustannustuesta annettuun lakiin. Kustannustukea jatketaan kohdistamalla tuki erityisesti matkailu-, ravintola- ja tapahtuma-alan yrityksille....
Wanha Raahe -säätiö perustettiin 18.11.2019 Raahen kauppakamariosaston aloitteesta parantamaan Raahen seutukunnan vetovoimaa ja houkuttavuutta uusille asukkaille ja yrityksille. Toimintaa voi tukea...
Tarjoamme tukea ja valmennuksia nuorille monipuolisesti osallistujien tarpeiden mukaan. Valmennukset toteutamme workshoppeina kohdennetusti esimerkiksi oppilaitosyhteistyönä ryhmälle nuoria tai...