Ruutikankaan ensimmäiset MM-kisat tulevat: yrityksillä mahdollisuus tuoda esille tuotteitaan kisa-alueella

Tarjoaako yrityksesi matkamuistoiksi sopivia tuotteita? Haluatko tuotteesi esille Ruutikankaan MM-kisoihin? Ruutikankaan ensimmäiset MM-kisat (IPSC Rifle World Shoot in Ruutikangas) järjestetään 25.7.–10.8.2024. Paikalle odotetaan yli 700 kisaosallistujaa. Kilpailijoiden mukana saapunee myös runsain mitoin perheenjäseniä ja valmentajia. Kyseessä on siis ampumaurheilukeskuksen ensimmäinen todella suuren luokan tapahtuma.

– Olen iloinen, että alue valmistuu ja paikalliset yritykset pääsevät hyödyntämään Ruutikangasta omien tuotteidensa sekä toimintansa näyteikkunana. Kisat tuovat Liminkaan valtavasti uutta asiakasvirtaa, josta yritysten kannattaa ehdottomasti pyrkiä ottamaan oma siivunsa! Samalla haluan toivottaa myös alueen asukkaat tervetulleiksi katsomaan kisoja sekä tutustumaan Ruutikankaaseen, innostaa Ruutikunnat Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Koskela.

Yrityksillä mahdollista tuoda esille tuotteitaan kisojen aikana

Ruutikankaan aluetta ja kisoihin liittyviä kisa-osallistujien palveluita kehitetään pitkän tähtäimen suunnitelman mukaisesti. Tavoitteena on, että alueelta löytyy monipuolisesti palveluita paikalle tuleville kilpailijoille, valmentajille ja näiden mukana mahdollisesti tuleville perheenjäsenille sekö kisayleisölle. Suunnitelmiin kuuluu muun muassa matkamuistomyymälän sekä ravintola- ja majoituspalveluiden kehittäminen.

Tänä kesänä alueen yrityksillä on mahdollista tuoda alueelle omia tuotteitaan esille ja myyntiin. Myyntipisteillä on tarkoitus tarjota kisaosallistujille mahdollisuutta hankkia matkamuistoja tai muita vastaavia paikallisia tuotteita. Paikalle voi tuoda oman ständin tai käyttää alueella olevia kunnan tarjoamia puisia myyntipisteitä. Myyntipaikat ovat ilmaisia liminkalaisille ja lumijokisille yrityksille.

– Ruutikankaan toimintaan liittyvä liiketoimintapotentiaali on suuri ja olemme iloisia, että voimme tarjota tällaista mahdollisuutta alueen yrityksille, kertoo Limingan kunnan elinvoimajohtaja Teemu Haapala.

Tapahtuman kokonaiskesto on 25.7.–10.8. Varsinaiset kisat ovat 4.–10.8. Myyntipisteelle voi tulla myös vain osana kisapäiviä.

– Selvitämme mahdollisuutta saada esimerkiksi 4H:n kautta henkilöä myymään paikallisten yritysten tuotteita provisiopalkkiolla, jolloin yrittäjän ei itse tarvitsisi olla paikalla koko ajan. Tämä mahdollisuus selvinnee lähipäivinä, KASVA-hankkeen projektipäällikkö Mirja Väänänen.

Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä 28.6. mennessä: Mirja Väänänen, mirja.vaananen [at] liminka.fi tai 040 549 3568.

Lähikuva ampuma-aseesta.

Uutishuone

Vastuullisuusasioiden huomioiminen on jo nyt keskeinen osa menestyvän yrityksen liiketoimintaa ja sen merkitys vain kasvaa jatkossa. Vastuullinen yritys on maineeltaan luotettava ja arvokas sekä...
Yritysten ja liiketoimintaa harjoittavien yhdistysten uudistumisen tueksi suunniteltu maksuton työpajasarja käynnistyy helmikuun alussa. Sarja sisältää kolme työpajakokonaisuutta teemoilla...
Ympäristö- ja ilmastoystävälliset toimenpiteet painottuvat kaikissa tuissa. Jatkossa tukia on mahdollista hakea pääosin vain sähköisesti Ruokaviraston Hyrrä-palvelussa, joka tulee myös uudistumaan...
Koronapandemian alkuaikoina Raahen seutukunnan yritysten näkyvyyden ja kaupan lisäämistä varten perustettu Raaseli-verkkokauppa on päätetty sulkea kauppiaille tehdyn kyselyn tulosten perusteella....
Pitkään käytössä olleen Lisää kauppaa -portaalin tilalle on avattu Oulun kauppakamarin sivujen yhteyteen Suurhankeinfo -sivut, joilla jaetaan tietoa Pohjoisen investoinneista ja niihin liittyvistä...
Lämpimät kiitokset kuluneesta vuodesta kaikille asiakkaille ja yhteistyökumppaneille. Jatketaan yhdessä töitä seutukuntamme menestyksen ja hyvinvoinnin eteen myös tulevana vuonna. Lempeän leppoisaa...
Varaudu liiketoimintaympäristön muutoksiin ja turbulensseihin! 16.1.2023 käynnistyvä koulutussarja kehittää valmiuksia sopeutua ja toipua liiketoimintaympäristön häiriötilanteissa. Syksyllä hyvän...
Kuinka varautua liiketoimintaympäristön poikkeustilanteisiin? Entä miten varmistaa kansainvälisen rekrytoinnin onnistuminen? Vai kiinnostaisiko enemmän mikroyrityksen menestymisen salaisuudet...