Yrityksen kasvu ja kehitys lähtevät selkeistä tavoitteista

Yrityksen kestävä kasvu -työpajasarjan toinen osa, "Tavoitteiden ja kasvustrategian kirkastus", keräsi yhteen yrittäjiä ja liiketoiminnan kehittäjiä Raahen seudulta. Yrittäjät pureutuivat intensiivisesti oman liiketoimintansa kehittämiseen ja sparrasivat omia strategioitaan yhdessä asiantuntijoiden ja toisten yrittäjien kanssa.

Visio, missio ja tavoitteet eivät ole vain abstrakteja käsitteitä, jotka jätetään pöytälaatikkoon pölyttymään. Päinvastoin näiden tehtävä on ohjata jokapäiväistä toimintaa ja tulevia päätöksiä yrityksessä. Kun ne ovat selkeitä ja yksinkertaisia, niihin on helpompi sitoutua ja niitä on mahdollista hyödyntää käytännön tasolla.

Työpajassa osallistujat tutustuivat muun muassa Blue Ocean -strategiaan, joka pyrkii luomaan uutta markkinatilaa perinteisen kilpailun sijaan. Työkalun avulla yrittäjät oppivat tunnistamaan markkinoiden rajoitteita ja etsimään uusia asiakasryhmiä, joiden tarpeita ei vielä ole täytetty. Lisäksi työkaluina käytettiin Ansoffin matriisia ja muita käytännönläheisiä menetelmiä kasvustrategian rakentamisessa.

Tavoitteiden laadinnan tärkeys korostui työpajassa. Tarkasti määritellyt selkeät, mitattavat ja saavutettavat tavoitteet antavat yritykselle suunnan, johon koko organisaatio voi sitoutua.

Palautteissa yrittäjät kiittelivät työpajan konkreettisuutta ja hyödyllisyyttä:

Keskustelu oli todella avartavaa, sain uusia näkökulmia strategiaan ja mahdollisesti muokkaamme sitä tämän työpajan pohjalta.

Seuraava osa Yrityksen kestävä kasvu -työpajasarjaa järjestetään 6.11.2024 ja teemana on Kasvua vahvalla toimintasuunnitelmalla. Tavoitteena on muuttaa strategia konkreettisiksi toimenpiteiksi, jotta yritykset voivat saavuttaa tavoitteensa suunnitelmallisesti ja hallitusti.

Ilmoittautuminen on auki seuraavaan työpajaan – varmista paikkasi ja tule kehittämään yrityksesi kasvun suuntaa!

Osallistujia koulutustilassa kuuntelemassa asiantuntijaa.

Uutishuone

Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus käynnistää yrityksen kehittämisavustuksen haun jatkuvana koko Pohjois-Suomessa vuoden 2024 ajaksi tammikuun alkupuolella. Määrärahoja on...
Keskuskauppakamari on julkaissut verokädenjälkilaskurin, jolla yritykset voivat laskea, kuinka paljon ne ovat maksaneet ja tilittäneet veroja ja veronluonteisia maksuja. Laskurin tarkoituksena on...
Raahen seutukunnan yritysten lyhyen aikavälin näkemyksiä kartoittava vuoden 2023 yritysbarometri toteutettiin puhelinhaastatteluina 4.9.–29.9.2023. Seudun reilusta 2000...
Raahen kaavoitus järjestää Vihannissa lähialueiden yrittäjille ja muille sidosryhmille suunnatun tilaisuuden, jossa luodaan katsaus nykytilaan ja kartoitetaan tulevaisuuden teollisuuden edellytyksiä...
Raahen seudulle ollaan muodostamassa alueen kasvuun ja kehittymiseen johtava elinvoimastrategia vuosille 2024-2030, jonka toteuttamiseen kaikki alueen toimijat voivat...
Yrittäjä, tule mukaan! Järjestämme yhteistyössä Somespark valmennuksen kanssa ainutlaatuisen koulutussarjan, joka nostaa yrityksesi digitaalisen markkinoinnin osaamisen...
Liiketoimintakaupan myötä WTF Design laajentaa palvelutarjontaansa ja vahvistaa asemaansa Keski-Pohjanmaan alueella. Creamedian tiimiin kuuluu yhteensä kahdeksan henkilöä ja he siirtyvät kaikki...
Uudistettu Työvoimabarometri tarjoaa tietoa työvoima- ja osaamistarpeista kaikilta Suomen ELY-alueilta. Barometrin mukaan yksikään alue ei ole tällä hetkellä työvoimapulassa eikä tilanne ole...