Syksyn Yrityksen kestävä kasvu -työpajat huipentuivat strategian käytäntöön viemiseen

Menestyvän yrityksen strategia ei voi jäädä pelkäksi paperille kirjattujen ideoiden kokoelmaksi – sen on tultava osaksi arkea.

Tämä oli keskiössä syksyn viimeisessä työpajassamme Strategian ja toimintasuunnitelman jalkauttaminen, jossa yrittäjät saivat konkreettisia työkaluja strategian toteuttamiseen ja pysyvien muutosten aikaansaamiseen.

Strategian jalkauttaminen on prosessi, joka vaatii sitoutumista ja pitkäjänteisyyttä

Merkkejä, joista voit huomata, että strategian käytäntöön vieminen on onnistunut.

  • Uudet toimintatavat tulevat osaksi arkea.
  • Mittarit osoittavat pysyvää muutosta ja ohjaavat oikeaan suuntaan.
  • Muutosenergia säilyy, ja jatkuva kehittäminen on luontevaa.
  • Johtamiskulttuuri tukee uutta suuntaa, ja sitoutuminen strategiaan näkyy kaikilla tasoilla.

Työpajassa korostettiin, että onnistuminen edellyttää myös resurssien varmistamista, sinnikkyyttä sekä sitoutumista ja onnistumisten juhlistamista. Näiden lisäksi selkeä viestintä, jatkuva oppiminen ja säännöllinen seuranta varmistavat, että strategia pysyy elävänä ja vaikuttavana.

Yrityksen kestävä kasvu -työpajan osallistujia koulutustilassa.

Osallistujat arvostivat erityisesti mahdollisuutta käyttää aikaa omien strategisten suunnitelmien työstämiseen ja keskusteluun muiden yrittäjien kanssa.

Tärkeintä on pysyä uskollisena omalle suunnalle, arvioida säännöllisesti edistymistä ja olla valmis mukautumaan tarvittaessa. Syksyn työpajat tarjosivat selkeät askelmerkit strategian kehittämiseen, mutta lopullinen toteutus on jokaisen yrittäjän omissa käsissä. Yksin ei kuitenkaan tarvitse jäädä. Tukea kaikkiin yritystoiminnassa nouseviin kysymyksiin saa Raahen seudun kehityksen yritysneuvojilta.

Eräs osallistuja kiteytti syksyn strategia- ja johtamisaiheisten työpajojen antia seuraavasti:

Hyvä kokonaisuus. Sopinut itselle hyvin tämän hetken tilanteeseen ja vienyt omaa asiaa eteenpäin nopeammin ja systemaattisemmin kuin mihin olisin yksin pystynyt.

Yrityksen kestävä kasvu työpajasarja jatkuu 2025 tammikuussa

Kiitos kaikille tähän mennessä työpajoihin osallistuneille inspiroivasta syksystä! Tulevien työpajojen aiheita ovat muun muassa: 

  • Brändäys
  • Kasvun keinot
  • Yrityksen talous
  • Asiakasymmärrys

Seuraavien työpajojen aikataulu on julkaistu Tupla KIT -hankesivulla ja tapahtumakalenterissa - muistathan ilmoittautua jokaiseen haluamaasi työpajaan ajoissa, ennen kuin paikat täyttyvät. Tervetuloa mukaan!

Seuraa ilmoittelua työpajoista Raahen seudun kehityksen uutiskirjeestä, verkkosivuilta ja somekanavilta Facebookista, Instagramista ja LinkedInistä.

Työpajat järjestää Raahen seudun kehityksen hallinnoima ja EU:n osarahoittama Tupla KIT -hanke.

Työpajan kouluttaja puhumassa osallistujille.

Uutishuone

Go On Raahe mittaa vuosittain asiakaskokemusta ja tyytyväisyyttä sekä asiakasyrityksille että vuokratyöntekijöille teettämillään kyselyillä. Tänäkin vuonna yritys sai kiitettävät arvioinnit...
Business Finlandin tarjoama 5 000 euron innovaatiosetelin hakeminen keskeytetään 12.12.2022–15.1.2023 väliseksi ajaksi. Jos yrityksesi aikoo lähteä Business Finlandin kehityshankkeeseen vielä tänä...
Kauppakamarin Hyväksytty hallituksen jäsen -kurssit on tarkoitettu hallitustyötä jo tekeville tai siitä kiinnostuneille. Kurssin on käynyt jo lähes 13 500 henkilöä, ja HHJ-tutkinnon on suorittanut...
Tekniikan alan työelämää esittelevä showroom on julkaistu. Tekniikan taitajat -showroom on virtuaalialusta, jossa pääset tutustumaan Raahen seudun tekniikan alan työpaikkoihin sekä niiden...
Startup Refugees on voittoa tavoittelematon, yli 1000 toimijan verkosto, joka edistää maahanmuuttajien työllistymistä ja yrittäjyyttä sekä tukee yrityksiä maahanmuuttajien työllistymiseen liittyvissä...
Miltä yritysten tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta (TKI) näyttää Pohjois-Pohjanmaalla ja eroaako maakunta TKI-profiililtaan tärkeimmistä ”kilpailijoistaan” kuten Pirkanmaasta tai Varsinais-...
Laina soveltuu entistä useammalle yrittäjälle ja yrittäjäksi aikovalle. Ehdot ovat aiempaa joustavammat, ja muun muassa omarahoitusosuutta ei jatkossa edellytetä. Finnveran yrittäjälaina on...
Keväällä käynnistynyt some-tietoiskujen sarja saa jatkoa. 30–60 minuutin pituisissa tietoiskuissa pureudutaan internetin ja sosiaalisen median mahdollisuuksiin markkinoinnissa. Tietoiskut...