Sustainable Travel Finland –merkki haettavissa 1.6.2020 alkaen

Sustainable Travel Finland -merkin saaneet yritykset ja alueet saavat käyttöönsä jatkuvan kehittämisen mallin, matkailun kestävään kehitykseen liittyvää uusinta tietoa sekä markkinointitukea ja lisänäkyvyyttä Visit Finlandin kanavissa.

Lähde mukaan SUSTAINABLE TRAVEL FINLAND -ohjelmaan

Sustainable Travel Finland merkin ajatus on tarjota yrityksille ja destinaatioille konkreettinen kestävän matkailun työkalupakki, jolla kestävien toimenpiteiden ja valintojen omaksuminen alueen tai yrityksen arkeen helpottuu. Sustainable Travel Finland -kehityspolun aloittaminen tai -merkin hakeminen ei maksa yrityksille tai alueille, mutta vaatii sitoutumista, aikaa ja panostusta kehittämiseen.

Ohjelma soveltuu kaikille Suomessa sijaitseville matkailuyrityksille ja matkailualueille (alueorganisaatiot; destinaatiot). Mukaan voi ja kannattaa lähteä, vaikka kestävän kehityksen mukaisia toimenpiteitä ei olisi vielä aloitettu, sillä ohjelma tarjoaa tarvittavat työkalut kestävän matkailun edistämiseen.

STF-merkin ovat jo saavuttaneet ensimmäiset yritykset Suomessa ja haku on nyt avoinna 1.6.2020 lähtien. Merkin saavuttaneet yritykset ja kohteet kerätään Visit Finlandin sivuille. Sivuilla kohteita voi hakea sekä alueen (pääkaupunkiseutu, Lappi, järviseutu tai rannikko ja saaristo) että tarjottavan palvelun mukaan. Rannikko- ja saaristoalueelta ensimmäisten merkin saavuttaiden joukossa on mukana yksi yritys.

Tutustu ohjelmaan Business Finlandin sivuilla

Hae ohjelmaan (hakemuksen täyttäjän tulee olla yrityksen tai kohteen kestävää matkailua koordinoiva henkilö)

Kivinen merenranta ja purjealuksia.

Uutishuone

Raahessa käynnistyy syksyllä 2021 neljä uutta tutkintoon johtavaa ammattikorkeakoulutusta. Koulutuksen järjestää Kajaanin ammattikorkeakoulu yhteistyössä Koulutuskeskus Brahen kanssa. Koulutukset on...
Siikajoen Yrittäjät palkittiin vuoden 2020 Suomen Yrittäjien parhaana paikallisyhdistyksenä keskikokoisten yrittäjäyhdistysten sarjassa.  Yhdistyksen vuoden 2020 slogan on ollut:...
Myynti on yksi yrityksien keskeinen kasvun ja kehittymisen keino. Myynti mielletään myös yhdeksi oman osaamisen kehittämisen keskeiseksi osa-alueeksi, eikä suotta. Myynti on yrityksen tekemisen...
Digi-AEC -hanke järjestää helmikuun aikana neljä työpajaa liittyen digitalisaation hyödyntämiseen rakennusten käytössä ja kunnossapidossa. Kuinka digitaaliset kaksoset voivat lisätä rakennusten arvoa...
Yrittäjän oikeus väliaikaiseen työttömyysturvaan on ollut merkittävä apu ja sitä on saanut noin 44 000 yrittäjää. Valmistelu tuen jatkamiseksi on aloitettu. Tärkeä ratkaisu koronakriisin pitkittyessä...
Hakemusten käsittely on hidastunut Valtiokonttorissa. Raahen seutukunnasta hakemuksen on tehnyt yhteensä 43 yritystä ja hylkääviä päätöksiä on tullut paljon. Käsittelyaika vaihtelee muutaman päivän...
Maa- ja metsätalousministeriö on avannut rahoitushaun käytännönläheisille, tutkimustietoon perustuville kehittämishankkeille, jotka edistävät siirtymää kohti ilmastokestävää maa- ja metsätaloutta ja...
Suomen Yrittäjät on laatinut yrittäjille tietopaketin, johon on koottu perustiedot konkurssista ja korona-ajan erityispiirteistä sekä velkojalle että velalliselle. Tärkeää on, että yrittäjä on...