Myynnin johtamisen valmennusohjelma alkaa tammikuussa 2021

Päivitetty 29.1.2021

Myynnin johtamisen valmennusohjelman koulutuspaikaksi on vahvistunut Nivala ja ensimmäinen valmennuspäivä on 25.2.2021 klo 9-15. Ilmoittautumisia otetaan edelleen vastaan - tule mukaan!

Sales is a King -hanke toteuttaa valmennusohjelman myynnin johtamisesta. Valmennuskokonaisuus koostuu kuudesta erisisältöisestä työpajasta ja kotitehtävistä.

Valmennuksesta saatavat hyödyt

  • Koulutuksen myynti-osio luo edellytykset johtaa tuloksellista myyntiä sekä laajentaa liiketoiminnan strategista ajattelua.
  • Markkinointi-osio antaa valmiudet toteuttaa tuloksellista markkinointi selkeän toimintakonseptin avulla.
  • Rekrytointi-osio antaa valmiudet suunnitella ja toteuttaa vaativa myynnin rekrytointiprosessi aina työpaikkailmoituksen laatimisesta aina myyjän palkkamallien suunnitteluun.
  • Koulutus tarjoaa räätälöidyn työkirjan koulutuksen tueksi, johon osallistuja voi dokumentoida koulutuksen tärkeimmän sisällön. Työkirjaan täytetään myös oman yrityksen toiminnallisia ja strategisia tehtäviä, jotka auttavat jalkauttamaan koulutuksen hyödyt käytäntöön.

Valmennusohjelman sisältö

1 moduuli: Yrityksen myynti,- ja markkinointistrategian luominen

  • Yrityksen brändistrategia
  • Brändiarvon mittaaminen
  • Yrityksen toiminnan päämäärä (VISIO)
  • Yrityksen toiminnan tarkoitus (MISSIO)
  • Yrityksen toimintaa ohjaavat periaatteet (ARVOT)
  • Ydinviestien määrittely; ”kenelle, mitä ja miten”
  • Myyntibudjetin merkitys toimintaa ohjaavana työkaluna

2 moduuli: Myynnin ja asiakashankinnan johtaminen

  • Myyntijohtajan vastuut ja tehtävänkuva
  • SWOT– analyysi (tunnista yrityksen heikkoudet ja vahvuudet)
  • Yrityksen kilpailuedun luominen
  • Asiakaskohderyhmien ja ostopotentiaalin määrittely
  • Asiakashankintakanavien määrittely
  • Mittaa eri asiakashankintakanavien kustannuksia ja tehokkuutta
  • Tunteen ja luottamuksen merkitys myyntityössä
  • Myynnin johtamisen rakenteiden luominen
  • Myynnin johtamisen tuloskortti ”operatiivisen toiminnan mittaristo”

3 moduuli: Tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu

  • Markkinoinnin merkitys yritykselle?
  • Tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu, ”6 portaan malli”
  • Markkinoinnin kanavakohtaiset tavoitteet
  • Markkinoinnin konversio pisteiden asettaminen ja mittaaminen
  • Jälkimarkkinoinnin hyödyntäminen
  • Sisältömarkkinoinnin suunnittelu ”kylmä vrt. lämmin asiakas”

4 moduuli: Asiakkaan ostopolku ja yrityksen palvelupolku strategisena kilpailuetuna

  • Asiakkaan ostopolku ”myynnin strategiakartta”
  • Yrityksen palvelupolun luominen; ”asiakkuuden arvon kasvattaminen”
  • Myynti- / toimitusprosessin kriittiset mittarit / pisteet ”varmenteet”
  • Myynnin ja markkinoinnin vuosikellon rakentaminen

5 moduuli: Myyntityön laadun ja osaamisen johtaminen

  • Myyjän henkilökohtainen kehitymisen kolmio
  • Tuloksellisen myyjän ominaisuudet; ”16 laadun mittaria”
  • Myynnin portaiden rakentaminen; ”yrityksen myyntiprosessi”
  • Asiakastarvekartoitus; ”myyntityön kriittinen vaihe”
  • Asiakkaan vastaväitteet, ostosignaalit ja myyjän myyntiargumentit
  • Asiakastyytyväisyyden merkitys ja asiakassuosittelun hyödyntäminen
  • Tarjouksen laatiminen

6 moduuli: Myynnin rekrytointi

  • Myynnin rekrytoinnin haasteet
  • Työkaluja laadukkaan rekrytointiprosessin suunnitteluun
  • Tunnista rekrytoinnin kriittiset pisteet
  • Vältä rekrytoinnin yleisimmät virheet
  • Kohdenna viestintä oikeaan kohderyhmään
  • Suunnittele kokonaisvaltainen rekrytointiprosessi
  • Myyjän eri palkkamallien luominen

Osallistuminen valmennusohjelmaan

Ilmoittaudu mukaan ohjelmaan

Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Valmennuksen hinta 1536 € (alv 0%), joka sisältää yrityksestäsi kahden henkilön osallistumisen.

Valmennukset tapahtuvat pienryhmässä ensisijaisesti lähikoulutuksena, mutta tarpeen vaatiessa valmennukset voidaan järjestää myös etänä. Lähivalmennus tulee tapahtumaan Nivalassa ja ensimmäinen tilaisuus on 25.2.2021 klo 9-15.

Lisätiedot valmennuksesta

Timo Liimatainen

projektipäällikkö

puh. 044 445 7001

timo.liimatainen [at] nihak.fi

Työpajat järjestää Sales is a King -hanke.

Kannettava tietokone ja henkilö tekemässä muistiinpanoja.

Uutishuone

Visit Raahe ja Raahen kaupunki haastavat yrityksiä ja yhdistyksiä kertomaan hyviä uutisia videoiden muodossa. Miten toimintanne jatkuu ja mitä mahtavaa tarjottavaa teillä on asiakkaille? Auta...
Maa- ja metsätalousministeriön valmistelemat koronakriisituet maaseudun mikroyrityksille sekä eräille maatalouden alkutuotannon ja kalatalouden yrityksille ovat nyt haettavissa vuoden 2020...
Juuri nyt työtilanne voi olla haastava monilla toimialoilla, mutta samalla se on mahdollisuus kehittää yrityksen toimintaa. Pandemiatilanteen myötä yrityksissä uudistetaan toimintatapoja muun muassa...
ELY-keskusten ja Business Finlandin kriisirahoitushaut ajetaan hallitusti alas, kun uusi toimialasta riippumaton kustannustuki aukeaa. Kuntien kautta haettavaan yksinyrittäjien tukeen muutos ei...
Raahen seudun yhteinen kauppapaikka Raaseli toimii nyt uudessa osoitteessa raaseli.fi. Verkkokaupassa on vierailtu jo yli 2700 kertaa ja kauppaa on tehty nelinumeroisen summan edestä. Tervetuloa...
Osana Verkkosilta-operaatiota Kaleva Media jakaa mediatilaa pohjoisen yrityksille. Tukea voi hakea kampanja-aikana 8.-21.5.2020. Kuka voi hakea mediatilatukea? Kaleva Median mediatilatuen ...
Suomen Yrittäjät kutsuu kaikkia yrittäjiä arvioimaan kotikuntansa toimintaa vastaamalla kuntabarometriin. Vastausaikaa on jatkettu 13.5. asti ja barometriin on lisätty kysymyksiä koronakriisiin...
Business Finlandin ja ELY-keskusten kautta jaettavat yrityskehittämisen määrärahat kriisitilanteessa ovat käymässä vähiin. Raahen seudulla rahoitusta on haettu yrityskantaan nähden vähän. Tukea...