Myynnin johtamisen valmennusohjelma alkaa tammikuussa 2021
Päivitetty 29.1.2021
Myynnin johtamisen valmennusohjelman koulutuspaikaksi on vahvistunut Nivala ja ensimmäinen valmennuspäivä on 25.2.2021 klo 9-15. Ilmoittautumisia otetaan edelleen vastaan - tule mukaan!
Sales is a King -hanke toteuttaa valmennusohjelman myynnin johtamisesta. Valmennuskokonaisuus koostuu kuudesta erisisältöisestä työpajasta ja kotitehtävistä.
Valmennuksesta saatavat hyödyt
- Koulutuksen myynti-osio luo edellytykset johtaa tuloksellista myyntiä sekä laajentaa liiketoiminnan strategista ajattelua.
- Markkinointi-osio antaa valmiudet toteuttaa tuloksellista markkinointi selkeän toimintakonseptin avulla.
- Rekrytointi-osio antaa valmiudet suunnitella ja toteuttaa vaativa myynnin rekrytointiprosessi aina työpaikkailmoituksen laatimisesta aina myyjän palkkamallien suunnitteluun.
- Koulutus tarjoaa räätälöidyn työkirjan koulutuksen tueksi, johon osallistuja voi dokumentoida koulutuksen tärkeimmän sisällön. Työkirjaan täytetään myös oman yrityksen toiminnallisia ja strategisia tehtäviä, jotka auttavat jalkauttamaan koulutuksen hyödyt käytäntöön.
Valmennusohjelman sisältö
1 moduuli: Yrityksen myynti,- ja markkinointistrategian luominen
- Yrityksen brändistrategia
- Brändiarvon mittaaminen
- Yrityksen toiminnan päämäärä (VISIO)
- Yrityksen toiminnan tarkoitus (MISSIO)
- Yrityksen toimintaa ohjaavat periaatteet (ARVOT)
- Ydinviestien määrittely; ”kenelle, mitä ja miten”
- Myyntibudjetin merkitys toimintaa ohjaavana työkaluna
2 moduuli: Myynnin ja asiakashankinnan johtaminen
- Myyntijohtajan vastuut ja tehtävänkuva
- SWOT– analyysi (tunnista yrityksen heikkoudet ja vahvuudet)
- Yrityksen kilpailuedun luominen
- Asiakaskohderyhmien ja ostopotentiaalin määrittely
- Asiakashankintakanavien määrittely
- Mittaa eri asiakashankintakanavien kustannuksia ja tehokkuutta
- Tunteen ja luottamuksen merkitys myyntityössä
- Myynnin johtamisen rakenteiden luominen
- Myynnin johtamisen tuloskortti ”operatiivisen toiminnan mittaristo”
3 moduuli: Tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu
- Markkinoinnin merkitys yritykselle?
- Tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu, ”6 portaan malli”
- Markkinoinnin kanavakohtaiset tavoitteet
- Markkinoinnin konversio pisteiden asettaminen ja mittaaminen
- Jälkimarkkinoinnin hyödyntäminen
- Sisältömarkkinoinnin suunnittelu ”kylmä vrt. lämmin asiakas”
4 moduuli: Asiakkaan ostopolku ja yrityksen palvelupolku strategisena kilpailuetuna
- Asiakkaan ostopolku ”myynnin strategiakartta”
- Yrityksen palvelupolun luominen; ”asiakkuuden arvon kasvattaminen”
- Myynti- / toimitusprosessin kriittiset mittarit / pisteet ”varmenteet”
- Myynnin ja markkinoinnin vuosikellon rakentaminen
5 moduuli: Myyntityön laadun ja osaamisen johtaminen
- Myyjän henkilökohtainen kehitymisen kolmio
- Tuloksellisen myyjän ominaisuudet; ”16 laadun mittaria”
- Myynnin portaiden rakentaminen; ”yrityksen myyntiprosessi”
- Asiakastarvekartoitus; ”myyntityön kriittinen vaihe”
- Asiakkaan vastaväitteet, ostosignaalit ja myyjän myyntiargumentit
- Asiakastyytyväisyyden merkitys ja asiakassuosittelun hyödyntäminen
- Tarjouksen laatiminen
6 moduuli: Myynnin rekrytointi
- Myynnin rekrytoinnin haasteet
- Työkaluja laadukkaan rekrytointiprosessin suunnitteluun
- Tunnista rekrytoinnin kriittiset pisteet
- Vältä rekrytoinnin yleisimmät virheet
- Kohdenna viestintä oikeaan kohderyhmään
- Suunnittele kokonaisvaltainen rekrytointiprosessi
- Myyjän eri palkkamallien luominen
Osallistuminen valmennusohjelmaan
Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Valmennuksen hinta 1536 € (alv 0%), joka sisältää yrityksestäsi kahden henkilön osallistumisen.
Valmennukset tapahtuvat pienryhmässä ensisijaisesti lähikoulutuksena, mutta tarpeen vaatiessa valmennukset voidaan järjestää myös etänä. Lähivalmennus tulee tapahtumaan Nivalassa ja ensimmäinen tilaisuus on 25.2.2021 klo 9-15.
Lisätiedot valmennuksesta
Timo Liimatainen
projektipäällikkö
puh. 044 445 7001
timo.liimatainen [at] nihak.fi
Työpajat järjestää Sales is a King -hanke.
Uutishuone
Pk-yrityksille...
Sulkemiskorvausta haetaan...