Myynnin johtamisen valmennusohjelma alkaa tammikuussa 2021

Päivitetty 29.1.2021

Myynnin johtamisen valmennusohjelman koulutuspaikaksi on vahvistunut Nivala ja ensimmäinen valmennuspäivä on 25.2.2021 klo 9-15. Ilmoittautumisia otetaan edelleen vastaan - tule mukaan!

Sales is a King -hanke toteuttaa valmennusohjelman myynnin johtamisesta. Valmennuskokonaisuus koostuu kuudesta erisisältöisestä työpajasta ja kotitehtävistä.

Valmennuksesta saatavat hyödyt

  • Koulutuksen myynti-osio luo edellytykset johtaa tuloksellista myyntiä sekä laajentaa liiketoiminnan strategista ajattelua.
  • Markkinointi-osio antaa valmiudet toteuttaa tuloksellista markkinointi selkeän toimintakonseptin avulla.
  • Rekrytointi-osio antaa valmiudet suunnitella ja toteuttaa vaativa myynnin rekrytointiprosessi aina työpaikkailmoituksen laatimisesta aina myyjän palkkamallien suunnitteluun.
  • Koulutus tarjoaa räätälöidyn työkirjan koulutuksen tueksi, johon osallistuja voi dokumentoida koulutuksen tärkeimmän sisällön. Työkirjaan täytetään myös oman yrityksen toiminnallisia ja strategisia tehtäviä, jotka auttavat jalkauttamaan koulutuksen hyödyt käytäntöön.

Valmennusohjelman sisältö

1 moduuli: Yrityksen myynti,- ja markkinointistrategian luominen

  • Yrityksen brändistrategia
  • Brändiarvon mittaaminen
  • Yrityksen toiminnan päämäärä (VISIO)
  • Yrityksen toiminnan tarkoitus (MISSIO)
  • Yrityksen toimintaa ohjaavat periaatteet (ARVOT)
  • Ydinviestien määrittely; ”kenelle, mitä ja miten”
  • Myyntibudjetin merkitys toimintaa ohjaavana työkaluna

2 moduuli: Myynnin ja asiakashankinnan johtaminen

  • Myyntijohtajan vastuut ja tehtävänkuva
  • SWOT– analyysi (tunnista yrityksen heikkoudet ja vahvuudet)
  • Yrityksen kilpailuedun luominen
  • Asiakaskohderyhmien ja ostopotentiaalin määrittely
  • Asiakashankintakanavien määrittely
  • Mittaa eri asiakashankintakanavien kustannuksia ja tehokkuutta
  • Tunteen ja luottamuksen merkitys myyntityössä
  • Myynnin johtamisen rakenteiden luominen
  • Myynnin johtamisen tuloskortti ”operatiivisen toiminnan mittaristo”

3 moduuli: Tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu

  • Markkinoinnin merkitys yritykselle?
  • Tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu, ”6 portaan malli”
  • Markkinoinnin kanavakohtaiset tavoitteet
  • Markkinoinnin konversio pisteiden asettaminen ja mittaaminen
  • Jälkimarkkinoinnin hyödyntäminen
  • Sisältömarkkinoinnin suunnittelu ”kylmä vrt. lämmin asiakas”

4 moduuli: Asiakkaan ostopolku ja yrityksen palvelupolku strategisena kilpailuetuna

  • Asiakkaan ostopolku ”myynnin strategiakartta”
  • Yrityksen palvelupolun luominen; ”asiakkuuden arvon kasvattaminen”
  • Myynti- / toimitusprosessin kriittiset mittarit / pisteet ”varmenteet”
  • Myynnin ja markkinoinnin vuosikellon rakentaminen

5 moduuli: Myyntityön laadun ja osaamisen johtaminen

  • Myyjän henkilökohtainen kehitymisen kolmio
  • Tuloksellisen myyjän ominaisuudet; ”16 laadun mittaria”
  • Myynnin portaiden rakentaminen; ”yrityksen myyntiprosessi”
  • Asiakastarvekartoitus; ”myyntityön kriittinen vaihe”
  • Asiakkaan vastaväitteet, ostosignaalit ja myyjän myyntiargumentit
  • Asiakastyytyväisyyden merkitys ja asiakassuosittelun hyödyntäminen
  • Tarjouksen laatiminen

6 moduuli: Myynnin rekrytointi

  • Myynnin rekrytoinnin haasteet
  • Työkaluja laadukkaan rekrytointiprosessin suunnitteluun
  • Tunnista rekrytoinnin kriittiset pisteet
  • Vältä rekrytoinnin yleisimmät virheet
  • Kohdenna viestintä oikeaan kohderyhmään
  • Suunnittele kokonaisvaltainen rekrytointiprosessi
  • Myyjän eri palkkamallien luominen

Osallistuminen valmennusohjelmaan

Ilmoittaudu mukaan ohjelmaan

Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Valmennuksen hinta 1536 € (alv 0%), joka sisältää yrityksestäsi kahden henkilön osallistumisen.

Valmennukset tapahtuvat pienryhmässä ensisijaisesti lähikoulutuksena, mutta tarpeen vaatiessa valmennukset voidaan järjestää myös etänä. Lähivalmennus tulee tapahtumaan Nivalassa ja ensimmäinen tilaisuus on 25.2.2021 klo 9-15.

Lisätiedot valmennuksesta

Timo Liimatainen

projektipäällikkö

puh. 044 445 7001

timo.liimatainen [at] nihak.fi

Työpajat järjestää Sales is a King -hanke.

Kannettava tietokone ja henkilö tekemässä muistiinpanoja.

Uutishuone

Raahen seutukunta on mukana Suomen johtavassa teollisuuden messutapahtumassa, Alihankinta 2024 -messuilla, joka järjestetään 1.–3.10. Tampereella. Tapahtuma...
Finnvera haluaa olla varmistamassa, että uusia kasvuyrityksiä syntyy. Laina mikroyrityksen kasvuun on tarkoitettu alle 10 henkeä työllistävien, kannattavan liiketoiminnan...
Millaista osaamista työpaikallanne tarvitaan? Onko teillä haasteita löytää riittävästi osaavaa työvoimaa? Vastaako alan valmistuneiden osaaminen tarpeitanne?...
Visit Raahen ja STORe-hankkeen järjestämä kestävän matkailun valmennussarja sai alkunsa 10. syyskuuta 2024, kun joukko Raahen seudun matkailualan toimijoita kokoontui Langin Kauppahuoneen Isoon...
Yritysvastuullisuus ei ole enää vain suurten yritysten etuoikeus – vastuullisuuslainsäädännön ja raportointivelvollisuuksien lisääntyessä se on myös osa mikro- ja pk-...
Raahesalin lämpiöön kokoontui aikaisin aamulla 20.8.2024 kehittämisestä kiinnostunut joukko Raahen seudun kehityksen Tupla Kit -hankkeen kutsumana. Mukaan Kipinää kasvuun -tilaisuuteen oli...
Maanantaina 2.9.2024 avautuneessa haussa Oulu2026 kulttuurisäätiö kutsuu alueen (ml. Raahe, Siikajoki, Pyhäjoki) yhteisöjä ja yksityishenkilöitä mukaan ohjelman toteuttamiseen. Elokuun 2025 loppuun...
VATUPASSI – Vastuullinen tulevaisuus -projektissa kehitetään yritysten vastuullisuusosaamista yritysten strategiatyössä, tuote- ja palveluprosessien kehittämisessä sekä...