Myynnin johtamisen valmennusohjelma alkaa tammikuussa 2021

Päivitetty 29.1.2021

Myynnin johtamisen valmennusohjelman koulutuspaikaksi on vahvistunut Nivala ja ensimmäinen valmennuspäivä on 25.2.2021 klo 9-15. Ilmoittautumisia otetaan edelleen vastaan - tule mukaan!

Sales is a King -hanke toteuttaa valmennusohjelman myynnin johtamisesta. Valmennuskokonaisuus koostuu kuudesta erisisältöisestä työpajasta ja kotitehtävistä.

Valmennuksesta saatavat hyödyt

  • Koulutuksen myynti-osio luo edellytykset johtaa tuloksellista myyntiä sekä laajentaa liiketoiminnan strategista ajattelua.
  • Markkinointi-osio antaa valmiudet toteuttaa tuloksellista markkinointi selkeän toimintakonseptin avulla.
  • Rekrytointi-osio antaa valmiudet suunnitella ja toteuttaa vaativa myynnin rekrytointiprosessi aina työpaikkailmoituksen laatimisesta aina myyjän palkkamallien suunnitteluun.
  • Koulutus tarjoaa räätälöidyn työkirjan koulutuksen tueksi, johon osallistuja voi dokumentoida koulutuksen tärkeimmän sisällön. Työkirjaan täytetään myös oman yrityksen toiminnallisia ja strategisia tehtäviä, jotka auttavat jalkauttamaan koulutuksen hyödyt käytäntöön.

Valmennusohjelman sisältö

1 moduuli: Yrityksen myynti,- ja markkinointistrategian luominen

  • Yrityksen brändistrategia
  • Brändiarvon mittaaminen
  • Yrityksen toiminnan päämäärä (VISIO)
  • Yrityksen toiminnan tarkoitus (MISSIO)
  • Yrityksen toimintaa ohjaavat periaatteet (ARVOT)
  • Ydinviestien määrittely; ”kenelle, mitä ja miten”
  • Myyntibudjetin merkitys toimintaa ohjaavana työkaluna

2 moduuli: Myynnin ja asiakashankinnan johtaminen

  • Myyntijohtajan vastuut ja tehtävänkuva
  • SWOT– analyysi (tunnista yrityksen heikkoudet ja vahvuudet)
  • Yrityksen kilpailuedun luominen
  • Asiakaskohderyhmien ja ostopotentiaalin määrittely
  • Asiakashankintakanavien määrittely
  • Mittaa eri asiakashankintakanavien kustannuksia ja tehokkuutta
  • Tunteen ja luottamuksen merkitys myyntityössä
  • Myynnin johtamisen rakenteiden luominen
  • Myynnin johtamisen tuloskortti ”operatiivisen toiminnan mittaristo”

3 moduuli: Tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu

  • Markkinoinnin merkitys yritykselle?
  • Tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu, ”6 portaan malli”
  • Markkinoinnin kanavakohtaiset tavoitteet
  • Markkinoinnin konversio pisteiden asettaminen ja mittaaminen
  • Jälkimarkkinoinnin hyödyntäminen
  • Sisältömarkkinoinnin suunnittelu ”kylmä vrt. lämmin asiakas”

4 moduuli: Asiakkaan ostopolku ja yrityksen palvelupolku strategisena kilpailuetuna

  • Asiakkaan ostopolku ”myynnin strategiakartta”
  • Yrityksen palvelupolun luominen; ”asiakkuuden arvon kasvattaminen”
  • Myynti- / toimitusprosessin kriittiset mittarit / pisteet ”varmenteet”
  • Myynnin ja markkinoinnin vuosikellon rakentaminen

5 moduuli: Myyntityön laadun ja osaamisen johtaminen

  • Myyjän henkilökohtainen kehitymisen kolmio
  • Tuloksellisen myyjän ominaisuudet; ”16 laadun mittaria”
  • Myynnin portaiden rakentaminen; ”yrityksen myyntiprosessi”
  • Asiakastarvekartoitus; ”myyntityön kriittinen vaihe”
  • Asiakkaan vastaväitteet, ostosignaalit ja myyjän myyntiargumentit
  • Asiakastyytyväisyyden merkitys ja asiakassuosittelun hyödyntäminen
  • Tarjouksen laatiminen

6 moduuli: Myynnin rekrytointi

  • Myynnin rekrytoinnin haasteet
  • Työkaluja laadukkaan rekrytointiprosessin suunnitteluun
  • Tunnista rekrytoinnin kriittiset pisteet
  • Vältä rekrytoinnin yleisimmät virheet
  • Kohdenna viestintä oikeaan kohderyhmään
  • Suunnittele kokonaisvaltainen rekrytointiprosessi
  • Myyjän eri palkkamallien luominen

Osallistuminen valmennusohjelmaan

Ilmoittaudu mukaan ohjelmaan

Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Valmennuksen hinta 1536 € (alv 0%), joka sisältää yrityksestäsi kahden henkilön osallistumisen.

Valmennukset tapahtuvat pienryhmässä ensisijaisesti lähikoulutuksena, mutta tarpeen vaatiessa valmennukset voidaan järjestää myös etänä. Lähivalmennus tulee tapahtumaan Nivalassa ja ensimmäinen tilaisuus on 25.2.2021 klo 9-15.

Lisätiedot valmennuksesta

Timo Liimatainen

projektipäällikkö

puh. 044 445 7001

timo.liimatainen [at] nihak.fi

Työpajat järjestää Sales is a King -hanke.

Kannettava tietokone ja henkilö tekemässä muistiinpanoja.

Uutishuone

Leader-ryhmät vuosille 2023-2027 on valittu ja rahoitukset jaettu. Norsu (Nouseva Rannikkoseutu) sai rahoitusta hankkeille jaettavaksi 3.072.000 euroa eli 614.400 euroa/vuosi. Norsun rahoitus säilyi...
Neliosainen ”Miten palkkaan ja pidän hyvät työntekijät” -koulutus on suunnattu yrittäjille sekä henkilöstöjohtamisesta vastaaville työntekijöille. Koulutuksen avulla pyritään tukemaan pk-yritysten...
Vastuullisuusasioiden huomioiminen on jo nyt keskeinen osa menestyvän yrityksen liiketoimintaa ja sen merkitys vain kasvaa jatkossa. Vastuullinen yritys on maineeltaan luotettava ja arvokas sekä...
Yritysten ja liiketoimintaa harjoittavien yhdistysten uudistumisen tueksi suunniteltu maksuton työpajasarja käynnistyy helmikuun alussa. Sarja sisältää kolme työpajakokonaisuutta teemoilla...
Ympäristö- ja ilmastoystävälliset toimenpiteet painottuvat kaikissa tuissa. Jatkossa tukia on mahdollista hakea pääosin vain sähköisesti Ruokaviraston Hyrrä-palvelussa, joka tulee myös uudistumaan...
Koronapandemian alkuaikoina Raahen seutukunnan yritysten näkyvyyden ja kaupan lisäämistä varten perustettu Raaseli-verkkokauppa on päätetty sulkea kauppiaille tehdyn kyselyn tulosten perusteella....
Pitkään käytössä olleen Lisää kauppaa -portaalin tilalle on avattu Oulun kauppakamarin sivujen yhteyteen Suurhankeinfo -sivut, joilla jaetaan tietoa Pohjoisen investoinneista ja niihin liittyvistä...
Lämpimät kiitokset kuluneesta vuodesta kaikille asiakkaille ja yhteistyökumppaneille. Jatketaan yhdessä töitä seutukuntamme menestyksen ja hyvinvoinnin eteen myös tulevana vuonna. Lempeän leppoisaa...