Myynnin johtamisen valmennusohjelma alkaa tammikuussa 2021

Päivitetty 29.1.2021

Myynnin johtamisen valmennusohjelman koulutuspaikaksi on vahvistunut Nivala ja ensimmäinen valmennuspäivä on 25.2.2021 klo 9-15. Ilmoittautumisia otetaan edelleen vastaan - tule mukaan!

Sales is a King -hanke toteuttaa valmennusohjelman myynnin johtamisesta. Valmennuskokonaisuus koostuu kuudesta erisisältöisestä työpajasta ja kotitehtävistä.

Valmennuksesta saatavat hyödyt

  • Koulutuksen myynti-osio luo edellytykset johtaa tuloksellista myyntiä sekä laajentaa liiketoiminnan strategista ajattelua.
  • Markkinointi-osio antaa valmiudet toteuttaa tuloksellista markkinointi selkeän toimintakonseptin avulla.
  • Rekrytointi-osio antaa valmiudet suunnitella ja toteuttaa vaativa myynnin rekrytointiprosessi aina työpaikkailmoituksen laatimisesta aina myyjän palkkamallien suunnitteluun.
  • Koulutus tarjoaa räätälöidyn työkirjan koulutuksen tueksi, johon osallistuja voi dokumentoida koulutuksen tärkeimmän sisällön. Työkirjaan täytetään myös oman yrityksen toiminnallisia ja strategisia tehtäviä, jotka auttavat jalkauttamaan koulutuksen hyödyt käytäntöön.

Valmennusohjelman sisältö

1 moduuli: Yrityksen myynti,- ja markkinointistrategian luominen

  • Yrityksen brändistrategia
  • Brändiarvon mittaaminen
  • Yrityksen toiminnan päämäärä (VISIO)
  • Yrityksen toiminnan tarkoitus (MISSIO)
  • Yrityksen toimintaa ohjaavat periaatteet (ARVOT)
  • Ydinviestien määrittely; ”kenelle, mitä ja miten”
  • Myyntibudjetin merkitys toimintaa ohjaavana työkaluna

2 moduuli: Myynnin ja asiakashankinnan johtaminen

  • Myyntijohtajan vastuut ja tehtävänkuva
  • SWOT– analyysi (tunnista yrityksen heikkoudet ja vahvuudet)
  • Yrityksen kilpailuedun luominen
  • Asiakaskohderyhmien ja ostopotentiaalin määrittely
  • Asiakashankintakanavien määrittely
  • Mittaa eri asiakashankintakanavien kustannuksia ja tehokkuutta
  • Tunteen ja luottamuksen merkitys myyntityössä
  • Myynnin johtamisen rakenteiden luominen
  • Myynnin johtamisen tuloskortti ”operatiivisen toiminnan mittaristo”

3 moduuli: Tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu

  • Markkinoinnin merkitys yritykselle?
  • Tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu, ”6 portaan malli”
  • Markkinoinnin kanavakohtaiset tavoitteet
  • Markkinoinnin konversio pisteiden asettaminen ja mittaaminen
  • Jälkimarkkinoinnin hyödyntäminen
  • Sisältömarkkinoinnin suunnittelu ”kylmä vrt. lämmin asiakas”

4 moduuli: Asiakkaan ostopolku ja yrityksen palvelupolku strategisena kilpailuetuna

  • Asiakkaan ostopolku ”myynnin strategiakartta”
  • Yrityksen palvelupolun luominen; ”asiakkuuden arvon kasvattaminen”
  • Myynti- / toimitusprosessin kriittiset mittarit / pisteet ”varmenteet”
  • Myynnin ja markkinoinnin vuosikellon rakentaminen

5 moduuli: Myyntityön laadun ja osaamisen johtaminen

  • Myyjän henkilökohtainen kehitymisen kolmio
  • Tuloksellisen myyjän ominaisuudet; ”16 laadun mittaria”
  • Myynnin portaiden rakentaminen; ”yrityksen myyntiprosessi”
  • Asiakastarvekartoitus; ”myyntityön kriittinen vaihe”
  • Asiakkaan vastaväitteet, ostosignaalit ja myyjän myyntiargumentit
  • Asiakastyytyväisyyden merkitys ja asiakassuosittelun hyödyntäminen
  • Tarjouksen laatiminen

6 moduuli: Myynnin rekrytointi

  • Myynnin rekrytoinnin haasteet
  • Työkaluja laadukkaan rekrytointiprosessin suunnitteluun
  • Tunnista rekrytoinnin kriittiset pisteet
  • Vältä rekrytoinnin yleisimmät virheet
  • Kohdenna viestintä oikeaan kohderyhmään
  • Suunnittele kokonaisvaltainen rekrytointiprosessi
  • Myyjän eri palkkamallien luominen

Osallistuminen valmennusohjelmaan

Ilmoittaudu mukaan ohjelmaan

Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Valmennuksen hinta 1536 € (alv 0%), joka sisältää yrityksestäsi kahden henkilön osallistumisen.

Valmennukset tapahtuvat pienryhmässä ensisijaisesti lähikoulutuksena, mutta tarpeen vaatiessa valmennukset voidaan järjestää myös etänä. Lähivalmennus tulee tapahtumaan Nivalassa ja ensimmäinen tilaisuus on 25.2.2021 klo 9-15.

Lisätiedot valmennuksesta

Timo Liimatainen

projektipäällikkö

puh. 044 445 7001

timo.liimatainen [at] nihak.fi

Työpajat järjestää Sales is a King -hanke.

Kannettava tietokone ja henkilö tekemässä muistiinpanoja.

Uutishuone

Asiakas kasvun avaimena -työpaja toi esiin sen, kuinka tärkeää on ymmärtää asiakkaan tarpeet ja kokemukset liiketoiminnan kehittämisessä. Seuraavissa työpajoissa...
Raahen seudun pk-yrityksille suunnattu kansainvälistymishanke tarjoaa tukea ja asiantuntemusta yrityksille, jotka haluavat laajentaa toimintaansa kansainvälisille...
Kysely toteutetaan 3.2.-31.3.2025. Elinvoimabarometrin tarkoituksena on tuottaa tietoa yrittäjien ja alueiden päättäjien käyttöön siitä, millaisena yrittäjät kokevat oman maakuntansa elinvoiman ja...
Vastuullisuuteen liittyvä lainsäädäntö ja raportointivelvoitteet yleistyvät, ja niiden vaikutukset näkyvät jo alueemme yrityskentässä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että...
Tervetuloa yritysten iltateelle tutustumaan ja keskustelemaan, miltä näyttää vuosi 2025 Raahen seudun yritysten näkökulmasta! Raahen seutukunnan yrittäjät ovat...
Wanhan Raahen brändityö odottaa näkemyksellistä asiantuntijaa ja kokenutta kumppania toteuttamaan yhdessä Visit Raahen sekä alueen toimijoiden ja asukkaiden kanssa viestintäsuunnitelman, jonka avulla...
Vuoteen 2024 on kuulunut monenlaista kehitystä, kuten odottaa sopii. Suurimpia koko seutukuntaa koskevia töitä ovat olleet Raahen seutukunnan elinvoimastrategia 2025–2035...
Osallistu Työkyvyllä tuloksiin -työpajaan! Työkyvyllä tuloksiin on työnantajille ja esihenkilöille suunnattu työpajakokonaisuus, joka sisältää kaksi kahden tunnin...