Käsikirja työnantajamielikuvan ja rekrytointimarkkinoinnin kohentamiseen

Kilpailu osaavista työntekijöistä kiristyy jatkuvasti. Rekrytointimarkkinointi on tärkeää, koska se auttaa organisaatioita houkuttelemaan korkealaatuista työvoimaa kilpailluilla työmarkkinoilla. SeutukaupunkiREKRY-hankkeessa on julkistettu työnantajan avuksi käsikirja, jonka aiheena ovat työnantajamielikuva ja rekrytointimarkkinointi.

Hyvin suunniteltu rekrytointimarkkinointi luo positiivisen kuvan työnantajasta, parantaa työnantajamielikuvaa ja houkuttelee motivoituneita hakijoita. Lisäksi se auttaa organisaatioita erottumaan kilpailijoistaan ja varmistamaan oikeanlaista osaamista tiimiinsä.

Julkaisu ei ole ainoastaan kokoelma tietoja ja taitoja, vaan se toimii kattavana oppaana kaikille, jotka haluavat vahvistaa osaamistaan keskeisillä uusien työntekijöiden palkkaamiseen ja yrityksen maineen kohentamiseen liittyvillä osa-alueilla.

Lue lisää ja lataa maksuton opas Oulun yliopiston sivuilta.

Kypäräpäinen henkilö hymyilee ja näyttää peukaloa.

Uutishuone

Kauppakamarin Hyväksytty hallituksen jäsen -kurssit on tarkoitettu hallitustyötä jo tekeville tai siitä kiinnostuneille. Kurssin on käynyt jo lähes 13 500 henkilöä, ja HHJ-tutkinnon on suorittanut...
Tekniikan alan työelämää esittelevä showroom on julkaistu. Tekniikan taitajat -showroom on virtuaalialusta, jossa pääset tutustumaan Raahen seudun tekniikan alan työpaikkoihin sekä niiden...
Startup Refugees on voittoa tavoittelematon, yli 1000 toimijan verkosto, joka edistää maahanmuuttajien työllistymistä ja yrittäjyyttä sekä tukee yrityksiä maahanmuuttajien työllistymiseen liittyvissä...
Miltä yritysten tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta (TKI) näyttää Pohjois-Pohjanmaalla ja eroaako maakunta TKI-profiililtaan tärkeimmistä ”kilpailijoistaan” kuten Pirkanmaasta tai Varsinais-...
Laina soveltuu entistä useammalle yrittäjälle ja yrittäjäksi aikovalle. Ehdot ovat aiempaa joustavammat, ja muun muassa omarahoitusosuutta ei jatkossa edellytetä. Finnveran yrittäjälaina on...
Keväällä käynnistynyt some-tietoiskujen sarja saa jatkoa. 30–60 minuutin pituisissa tietoiskuissa pureudutaan internetin ja sosiaalisen median mahdollisuuksiin markkinoinnissa. Tietoiskut...
Oletko kiinnostunut kehittämään toimintaasi tekemällä yhteistyötä muiden alan toimijoiden kanssa, kehittämällä tapahtumatuotantoon liittyvää osaamistasi ja vaikuttamalla työyhteisösi työhyvinvointiin...
Huolestuttaako energiakustannusten kasvu? Oletko miettinyt investoimista esimerkiksi aurinkopaneeleihin tai edullisempiin lämmitysmuotoihin? Energiatuen tavoitteena on edistää uusien ja...