500 000 euroa kotimaanmatkailun tukemiseen

100 syytä matkailla Suomessa -kampanja laajenee. Erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten näkyvyyttä halutaan lisätä ja saada matkailukausi jatkumaan pidemmälle syksyyn.

Lisärahoituksella näkyvyyttä matkailuyrityksille

Hallituksen myöntämän rahoituksen avulla halutaan tukea kotimaan matkailuyritysten toipumista koronakriisistä nostamalla esiin niiden palveluita ja tuotteita. Tavoitteena on myös saada matkailukautta jatkumaan mahdollisimman pitkälle.

Näkyvyyden lisäämiseksi laajennetaan 100 syytä matkailla Suomessa -kampanjaa, jota Suoma ry koordinoi. Lokakuun 2020 loppuun asti kestävässä kampanjassa kuluttajia ohjataan sivustolle mittavalla mainonnalla digi- ja somekanavissa, radiossa ja ulkomainonnalla. Laajennettuun kampanjaan pääsevät mukaan kotimaan matkailua palvelevat matkailuyritykset ympäri Suomen.

Ohjeet kampanjaan liittymisestä Suoma ry:ltä

Liittymistä varten Suoma ry julkaisee sivuillaan sähköisen lomakkeen ja tarkemmat osallistumisohjeet lähiaikoina. Yritysten osallistumismaksu on 300 € +alv ja kampanjaan voi lähteä mukaan joustavasti syyskuun loppuun mennessä.

Osallistuakseen yrityksillä tulee olla käytössä maksuton Google My Business -tili, jonka kautta yrityksen perustiedot lisätään 100 syytä -alustalle. Yrityksen Instagram-tilin kautta alustalle voidaan nostaa yrityksen ajankohtaiset julkaisut ja visuaaliset sisällöt.

Katso Työ- ja elinkeinoministeriön tiedote aiheesta

Avoin matkalaukku, jossa aurinkolasit, kukkakengät ja vaatteita.

Uutishuone

Raahessa käynnistyy syksyllä 2021 neljä uutta tutkintoon johtavaa ammattikorkeakoulutusta. Koulutuksen järjestää Kajaanin ammattikorkeakoulu yhteistyössä Koulutuskeskus Brahen kanssa. Koulutukset on...
Siikajoen Yrittäjät palkittiin vuoden 2020 Suomen Yrittäjien parhaana paikallisyhdistyksenä keskikokoisten yrittäjäyhdistysten sarjassa.  Yhdistyksen vuoden 2020 slogan on ollut:...
Myynti on yksi yrityksien keskeinen kasvun ja kehittymisen keino. Myynti mielletään myös yhdeksi oman osaamisen kehittämisen keskeiseksi osa-alueeksi, eikä suotta. Myynti on yrityksen tekemisen...
Digi-AEC -hanke järjestää helmikuun aikana neljä työpajaa liittyen digitalisaation hyödyntämiseen rakennusten käytössä ja kunnossapidossa. Kuinka digitaaliset kaksoset voivat lisätä rakennusten arvoa...
Yrittäjän oikeus väliaikaiseen työttömyysturvaan on ollut merkittävä apu ja sitä on saanut noin 44 000 yrittäjää. Valmistelu tuen jatkamiseksi on aloitettu. Tärkeä ratkaisu koronakriisin pitkittyessä...
Hakemusten käsittely on hidastunut Valtiokonttorissa. Raahen seutukunnasta hakemuksen on tehnyt yhteensä 43 yritystä ja hylkääviä päätöksiä on tullut paljon. Käsittelyaika vaihtelee muutaman päivän...
Maa- ja metsätalousministeriö on avannut rahoitushaun käytännönläheisille, tutkimustietoon perustuville kehittämishankkeille, jotka edistävät siirtymää kohti ilmastokestävää maa- ja metsätaloutta ja...
Suomen Yrittäjät on laatinut yrittäjille tietopaketin, johon on koottu perustiedot konkurssista ja korona-ajan erityispiirteistä sekä velkojalle että velalliselle. Tärkeää on, että yrittäjä on...