500 000 euroa kotimaanmatkailun tukemiseen

100 syytä matkailla Suomessa -kampanja laajenee. Erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten näkyvyyttä halutaan lisätä ja saada matkailukausi jatkumaan pidemmälle syksyyn.

Lisärahoituksella näkyvyyttä matkailuyrityksille

Hallituksen myöntämän rahoituksen avulla halutaan tukea kotimaan matkailuyritysten toipumista koronakriisistä nostamalla esiin niiden palveluita ja tuotteita. Tavoitteena on myös saada matkailukautta jatkumaan mahdollisimman pitkälle.

Näkyvyyden lisäämiseksi laajennetaan 100 syytä matkailla Suomessa -kampanjaa, jota Suoma ry koordinoi. Lokakuun 2020 loppuun asti kestävässä kampanjassa kuluttajia ohjataan sivustolle mittavalla mainonnalla digi- ja somekanavissa, radiossa ja ulkomainonnalla. Laajennettuun kampanjaan pääsevät mukaan kotimaan matkailua palvelevat matkailuyritykset ympäri Suomen.

Ohjeet kampanjaan liittymisestä Suoma ry:ltä

Liittymistä varten Suoma ry julkaisee sivuillaan sähköisen lomakkeen ja tarkemmat osallistumisohjeet lähiaikoina. Yritysten osallistumismaksu on 300 € +alv ja kampanjaan voi lähteä mukaan joustavasti syyskuun loppuun mennessä.

Osallistuakseen yrityksillä tulee olla käytössä maksuton Google My Business -tili, jonka kautta yrityksen perustiedot lisätään 100 syytä -alustalle. Yrityksen Instagram-tilin kautta alustalle voidaan nostaa yrityksen ajankohtaiset julkaisut ja visuaaliset sisällöt.

Katso Työ- ja elinkeinoministeriön tiedote aiheesta

Avoin matkalaukku, jossa aurinkolasit, kukkakengät ja vaatteita.

Uutishuone

Neliosainen ”Miten palkkaan ja pidän hyvät työntekijät” -koulutus on suunnattu yrittäjille sekä henkilöstöjohtamisesta vastaaville työntekijöille. Koulutuksen avulla pyritään tukemaan pk-yritysten...
Vastuullisuusasioiden huomioiminen on jo nyt keskeinen osa menestyvän yrityksen liiketoimintaa ja sen merkitys vain kasvaa jatkossa. Vastuullinen yritys on maineeltaan luotettava ja arvokas sekä...
Yritysten ja liiketoimintaa harjoittavien yhdistysten uudistumisen tueksi suunniteltu maksuton työpajasarja käynnistyy helmikuun alussa. Sarja sisältää kolme työpajakokonaisuutta teemoilla...
Ympäristö- ja ilmastoystävälliset toimenpiteet painottuvat kaikissa tuissa. Jatkossa tukia on mahdollista hakea pääosin vain sähköisesti Ruokaviraston Hyrrä-palvelussa, joka tulee myös uudistumaan...
Koronapandemian alkuaikoina Raahen seutukunnan yritysten näkyvyyden ja kaupan lisäämistä varten perustettu Raaseli-verkkokauppa on päätetty sulkea kauppiaille tehdyn kyselyn tulosten perusteella....
Pitkään käytössä olleen Lisää kauppaa -portaalin tilalle on avattu Oulun kauppakamarin sivujen yhteyteen Suurhankeinfo -sivut, joilla jaetaan tietoa Pohjoisen investoinneista ja niihin liittyvistä...
Lämpimät kiitokset kuluneesta vuodesta kaikille asiakkaille ja yhteistyökumppaneille. Jatketaan yhdessä töitä seutukuntamme menestyksen ja hyvinvoinnin eteen myös tulevana vuonna. Lempeän leppoisaa...
Varaudu liiketoimintaympäristön muutoksiin ja turbulensseihin! 16.1.2023 käynnistyvä koulutussarja kehittää valmiuksia sopeutua ja toipua liiketoimintaympäristön häiriötilanteissa. Syksyllä hyvän...