Paikallinen henkilöstöpalveluyritys yhdistää työnantajia ja työntekijöitä myös poikkeuksellisina aikoina

Juuri nyt työtilanne voi olla haastava monilla toimialoilla, mutta samalla se on mahdollisuus kehittää yrityksen toimintaa. Pandemiatilanteen myötä yrityksissä uudistetaan toimintatapoja muun muassa henkilöstön perehdytykseen ja kouluttamiseen.

Tähän tarpeeseen vastaa Go On Raahe, joka on vuonna 2018 perustettu henkilöstöpalvelukumppani seutukunnan yrityksille. Toimistolla työskentelee kahden naisen tehokaksikko: Anna Koskela yrittäjänä ja Heidi Leppäkari HR-asiantuntijana. He palvelevat kaikkia toimialoja ja näin poikkeusaikanakin toimiston ovet ovat avoinna.

"Haluamme olla asiakkaidemme tukena näinä haastavina aikoina. Nyt on hyvä hetki keskittyä yhteisten tulevaisuudensuunnitelmien edistämiseen. Poikkeustilan jälkeen olemme yhdessä vahvempia. Osalla asiakkaistamme työntekijätarve on jopa kasvanut. Katseet kannattaa suunnata tulevaisuuteen", kertoo Anna Koskela.

Aikaa säästäviä palveluita yrityksille ja tukea perehdytykseen

Nyt on hyvä hetki miettiä prosesseja kuntoon ja keskittyä kehittämään toimintaa. Yksi asiakasyrityksille tarjottavista palveluista on verkossa tapahtuvaan perehdytykseen rakennettu Go On Akatemia, jonne voidaan siirtää yrityksen omia perehdytysmateriaaleja, ja työntekijät käyvät ne itsenäisesti läpi. Jo ennen työsuhteen alkua tehty yleisten asioiden perehdytys säästää aikaa yrityksessä paikan päällä tehtävältä perehdyttämiseltä.

"Aineisto voi olla vaikkapa yrityksen ja sen toimintatapojen läpikäyntiä. Materiaalissa voi olla esimerkiksi kuvia, videoita, tekstiä sekä lopputesti, jolla voidaan varmistaa perehdytyksen suorittaminen", Koskela kiteyttää.

Go Onin kautta on mahdollista suorittaa myös työturvallisuuskortteja verkkokoulutuksena. Koulutuksen voi käydä itsenäisesti verkossa ajasta ja paikasta riippumatta.

Työnhakuun apua CV-Koneesta

Henkilöstöpalveluyrityksen tehtävä on selkeä: saada työnhakijat ja työnantajat kohtaamaan. Syystä tai toisesta työtehtävät ja työntekijät eivät aina löydä toisiaan, ja työnhaku koetaan usein vaikeana prosessina. Go On Raahe toimii tässä yhdistävänä tekijänä.

"Meidän tehtävämme on löytää jokaiselle hakijalle omaa osaamista ja toiveita vastaava paikka. Uuden työn löytäminen ei aina ole helppoa, mutta osaamisen ja työhistorian kirjaaminen ylös on hyvä lähtökohta. Go On tarjoaa työnhakijoille ilmaisen verkossa toimivan CV-Koneen, jolla kuka tahansa pystyy tekemään itselleen virallisen ansioluettelon", muistuttaa Heidi Leppäkari.

Lisätietoja:

Anna Koskela, yrittäjä ja yksikönjohtaja, 044 370 0009, anna.koskela [at] go-on.fi                  

Heidi Leppäkari, HR-asiantuntija, 045 261 4966, heidi.leppakari [at] go-on.fi

www.go-on.fi

Uutishuone

Onko vastuullisuus jo osa yrityksesi strategiaa? Vai oletko vasta aloittamassa? Mikro-, pien- ja keskisuurille yrityksille suunnatussa vastuullisuuden...
Tee helppo ja nopea Vastuullisuustesti ja selvitä, miten yrityksesi suoriutuu taloudellisessa, sosiaalisessa ja ekologisessa vastuullisuudessa sekä vastuullisuuden...
Niin muuttuu maailma, Eskoseni. Jatkossa pääset tutustumaan Raahen seudun kehityksen toimintaan Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissä! Kasvaako Pasista kaikkien...
Vihannin yhtenäiskoululla lauantaina 16.11. järjestetyssä tilaisuudessa viihdyttiin perinteisten juhlapuheiden, hyvän ruuan ja seuran parissa. Illan kohokohtana...
Pohjois-Suomessa toimivat pk-yritykset ovat nyt saaneet uuden rahoitusväylän, joka mahdollistaa selvityshankkeiden käynnistämisen nopeasti. Pohjois-Pohjanmaan ELY-...
Lähes 30 innostunutta yrittäjää ja liiketoiminnan kehittäjää oli mukana Yrityksen kestävä kasvu -työpajassa. Päivän aikana syvennyttiin konkreettisten toimintasuunnitelmien laadintaan. Työpajan...
Saksalaiset yritykset ovat etsimässä kiinnostavia komponentteja ja palveluita tarjoavia alihankintayrityksiä Suomesta ja Baltiasta. Tarjoamme suomalaisille...
Onko yritykselläsi suunnitelmissa kansainvälistymiseen tai tuotekehitykseen liittyvä selvitys? Pohjois-Suomessa toimivat pk-yritykset voivat saada ELY-keskukselta...