Verkkoliiketoiminta ja verkkokaupan toteutus käytännössä
Verkkokauppatyöpajassa käsitellään käytännönläheisesti ja osallistujien omien tilanteiden pohjalta verkkokaupan eri osa-alueita.
Aamupäivällä käsiteltäviä aiheita ovat:
- Osallistujien tilanne ja kokemusten jakaminen
- Verkkokaupan menestystekijät ja liikeidea
- Verkkokaupan markkinointi
- Kauppapaikat (esim. Amazon)
Iltapäivällä käsiteltäviä aiheita ovat:
- Verkkokaupan tekniset ratkaisut, alustat ja toimittajat
- Maksujen vastaanottaminen, logistiikka
- Verkkokaupan juridiikka, tietosuoja ja sopimukset
Työpajan sisältöä painotetaan vahvasti osallistujien tarpeiden mukaisesti.
Koulutuksen jälkeen yrityksellä on
- käytännössä ymmärrys siitä, miten voidaan lähteä edistämään verkkokauppaa omassa liiketoiminnassa (tai vaihtoehtoisesti tiedetään, miksi se ei kannata)
- valmius laatia omaan toimintaansa projektisuunnitelma, jonka pohjalta verkkokauppa voidaan toteuttaa
- tuntemus verkkoliiketoiminnan sudenkuopista
- ymmärrys, mitä kumppaneita menestyvä verkkokauppayritys tarvitsee ja tuntee kriteerit kumppaneiden arviointiin.
Valmentajana työpajassa toimii Tero Lahtinen, Gelo Oy
Tero Lahtinen on viimeiset 10 vuotta toiminut yrittäjänä ohjelmistotalo Gelossa. Hän tuntee tekniset ratkaisut kuin omat taskunsa, mutta lähtökohta Terolla on aina liiketoiminnassa se, että verkkokauppa ei ole tekniikkaa, vaan liiketoimintaa. Tero on vetänyt lukuisia verkkokaupan koulutuksia ja hänen kirjoittamaa Verkkokaupan käsikirjaa käytetään monissa oppilaitoksissa.
Osallistujat saavat mukaansa sähköisenä Gelon laajan koulutusmateriaalin (kymmeniä ppt-esityksiä, useita tarkistuslistoja, projektisuunnitelman pohjan) sekä Verkkokaupan käsikirjan, 320 sivua asiaa verkkokaupasta.
Työpajan hinta 256€ (alv 0%) / työpaja, joka sisältää yrityksestäsi kahden henkilön osallistumisen. Isommista osallistujamääristä neuvotellaan erikseen.
Huom! Verkkokauppateemalla jatketaan myös 10.11. maksuttomassa aamukahvi- ja verkkotapahtumassa Miksi laajentaa verkkokauppaan?