Digitaalinen palvelumuotoilu -verkkokoulutus, 2. päivä
Ajankohta: 29.9. ja 6.10. 2020 klo 9-15
Kouluttaja: Palvelumuotoilu Palo Oy, Piia Innanen
Ilmoittautumiset 25.9. mennessä.
Koulutuksen painotus on digitaalisten palveluiden palvelumuotoilussa, mutta koulutukseen voivat osallistua myös sellaiset henkilöt tai yritykset, jotka eivät ole kehittämässä digitaalisia palveluita, mutta ovat kiinnostuneet palvelumuotoilusta yleisellä tasolla.
Päivä 1
Klo 9-15, sisältää ruokatauon noin 11-11.45 ja tarvittavat jaloittelutauot
Palvelumuotoilun perusteet
- palvelut, asiakkaat, palvelullistuminen ja palveluliiketoiminta
- asiakaskokemuksen muodostuminen
- palvelumuotoilun perusperiaatteet
- palvelumuotoilun prosessi ja menetelmät
- digitaalisten palveluiden muotoilun erityispiirteet
Nykytilanteen analysointi ja asiakasymmärrys
- organisaation tavoitteiden määrittely ja taustatiedon kerääminen
- asiakasymmärryksen keräämisen menetelmät
- asiakaskuvaukset
- palvelupolun kuvaaminen
Päivä 2
Klo 9-15, sisältää ruokatauon noin 11-11.45 ja tarvittavat jaloittelutauot
Ratkaisujen ideointi ja digitaalisen palvelun konseptointi
- muotoiluhaasteiden kiteytys
- ideointi, ideoiden arviointi ja valinta
- palveluiden konseptoinnin menetelmät ja työkalut (mm. Miro ja Mural- työkalujen hyödyntäminen)
- palvelumuotoilutyöpajojen fasilitointi
Prototypointi ja kokeilemalla kehittäminen
- prototypointimenetelmät
- nopeat kokeilut
- käytettävyystestaukset ja pilotoinnit
Palvelun viimeistely
- palvelutuotannon suunnittelu service blueprintillä
- tuotteistaminen ja asiakasarvon määrittely
Koulutuksen jälkeen osallistujille on mahdollista osallistua yksilö- tai pientyhmävalmennukseen kouluttajan johdolla.
Lisätietoja sari.alajoki [at] raahenedu.fi tai puh. 040 135 7163
Tapahtuma alkaa
Tapahtuma päättyy
Tapahtumapaikka
Järjestäjä
Yhteyshenkilön nimi
Yhteyshenkilön sähköposti
Yhteyshenkilön puhelin
